Jak zacząć pisać listy?

Od kilku tygodni są tu pustki. Nic nie pisze, nic nie komentuję, ale chyba stwierdziłam, że mi tego brakuje. Jednak czytanie blogów to na prawdę fajna sprawa, jak sobie poprzypominam, to na prawdę wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałam dzięki nim, więc postanowiłam to zmienić i coś tu naskrobać.
Gdy opowiadam komuś, że piszę tradycyjne listy, ta osoba albo mówi mi, że to bardzo fajny pomysł albo dziwnie się patrzy, jakbym była niespełna rozumu i w większości przypadków jest to ta druga opcja. Jednak ja lubię listy. Lubie je dostawać, pisać i ozdabiać koperty. Wcale nie uważam tego za dziwne, choć gdy po raz pierwszy zgodziłam się pisać listy, przyznaję bez bicia, że nie byłam pewna co do tego pomysłu, a potem... przepadłam. Dlatego postanowiłam podzielić się tą cząstką mnie i tego co lubię, a kto wie, może nawet komuś z was to przypadnie do gustu.


 
Tak wyglądała moja kolekcja jakiś czas temu

Dlaczego warto pisać listy?
Można pisać listy z osobami z zagranicy, aby podszkolić język, można też też z innych powodów, ale dla mnie najważniejsza jest przede wszystkim dobra zabawa! Takie małe zainteresowanie, a każdy list w skrzynce na prawdę cieszy i daje dużo radości. Do tego w listach dajemy cząstkę siebie, poznajemy nowe osoby, mamy nowe relacje i kontakty. Wymieniamy się swoimi zainteresowaniami, niekiedy znajdujemy wspólne tematy do rozmów. Można pisać o wszystkim i niczym, o pogodzie, swoich spostrzeżeniach lub tym co się u nas wydarzyło, dlatego gorąco zachęcam do dzielenia się w ten sposób swoim życiem z innymi!

Gdzie znaleźć chętnych?
Nie znałam wcześniej osób, z którymi wymieniam się listami, za to poznawałam je w listach. Na początku byłam trochę sceptycznie do tego nastawiona, no bo jak to podawać ludziom swój adres?  Jednak zapewniam wam, że od czasu rozpoczęcia mojej przygody, czyli jakiś 3 lat nie stało się nic złego. Teraz podam parę stron i linków, gdzie można poszukać chętnych osób.
~ blog - to właśnie tutaj znalazłam moją pierwszą korespondentkę, a raczej ona znalazła mnie. Możesz napisać post, w którym oznajmisz, że szukasz osób albo po prostu w komentarzu się kogoś zapytać.
~ instagram - można wpisać w wyszukiwarkę #penpalswanted lub samemu taki zamieścić. Tam znalazłam jedną korespondentkę, która akurat do mnie napisała po prostu wiadomość.
~ na koniec mój ulubiony i jak dla mnie najskuteczniejszy sposób, czyli facebook. Wystarczy dołączyć do jakiejś z tych grup. Napisać swój post lub zgłosić swoją chęć pod postem kogoś innego.


 Drobiazgi otrzymane w liście od Klaudii

Jak przyciągnąć inne osoby?
Generalnie piszą wszyscy i w dowolnym wieku. Kobiety i mężczyźni, matki i dzieci, studenci i uczniowie. Dlatego warto określić przedział wiekowy osób jakich się szuka albo napisać swój wiek. Do tego dobrze jest dodać czego się oczekuje, jeśli ktoś nie lubi krótkich listów, może o tym wspomnieć,  inna osoba może oczekiwać częstej wymiany listami, a ktoś inny nie akceptuje listów pisanych na kartkach z zeszytu, tylko woli papeterię. W ten sposób unikniemy nieporozumień i rozczarowań. Gdy dodajemy osobny post, dobrze jest też napisać coś o sobie, o tym co lubimy, bo przecież wspólne zainteresowania sprawiają, że mamy o czym z daną osobą pisać, a lista tematów się nie kończy, więc dzięki temu znajdziemy osoby z podobnymi hobby. Często przewijając stronę ogłoszeń jest tyle, że są małe szanse, aby wzrok innych, znalazł akurat twoje, dlatego dobrym pomysłem jest dodanie zdjęcia. Może to być zdjęcie tego co lubisz, lub po prostu listów wysłanych przez Ciebie lub otrzymanych. Do tego można napisać ile korespondentów się szuka.

Co napisać w pierwszym liście?
To wcale nie jest trudne, ale aby kogoś poznać, najpierw należy się przedstawić i opowiedzieć o sobie, o tym co się lubi, swoich zainteresowaniach, a także czym się zajmujemy, gdzie mieszkamy, czy studiujemy albo pracujemy, gdzie lubimy chodzić. Przecież właśnie o to w tym chodzi, aby poznać druga osobą i dać się poznać, a przy okazji wyzbyć się myśli typu "przecież nie ma we mnie nic szczególnego",  "w końcu jestem nudną osobą".  Sami się przekonajcie, że z czasem tematów przybywa, a listy są coraz dłuższe.

Od artystycznej strony
Listy to nie tylko zwykłe białe koperty, dla niektórych ważny jest też przekaz, a nie tylko treść. Wiele osób ozdabia listy, tworząc własne koperty. Sposobów na dekoracje jest na prawdę sporo. Rysunki, kolorowe wstążki, wzorki, ozdobne dziurkacze, papier kolorowy, kolaże. Niekiedy koperty są na prawdę piękne, a wyglądem przypominają takie małe paczuszki, w których oprócz listu są wkładane różne upominki, a uczucie zarówno z otrzymanego takiego listu jak i z wysłanego jest na prawdę świetne! Można powiedzieć, że to stało się pewną formą sztuki. 

Jedne z moich ulubionych kopert jakie zrobiłam

22 komentarze:

  1. Swego czasu pisałam sporo listów teraz niestety czas nie bardzo mi pozwala na to. Jak się zrobiło kilkuletnią przerwę to ciężko wrócić ponownie, ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ! Czytam i sama chyba łapię ochotę na takie pisanie listów. Od dziecka uwielbiałam skrobać listy, pamiętniki itd. Pamiętam, że kiedyś nawet pisałam listy do nieznanych osób i nigdy ich nie wysyłałam. ;D
    Świetnie, że możesz czerpać z tego tak wiele satysfakcji. U mnie niestety na najbliższy czas nie sprawdziła by się taka korespondencja, bo zmieniam swój adres co niecałe 3 miesiące ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisanie listów to naprawdę fajna sprawa. Za czasów technikum razem z przyjaciółką pisałyśmy do siebie, przy czym było dużo frajdy i takiego poczucia, że komputery nie przysłoniły nam całego świata :D

    Jednak nigdy nie szukałam w internecie osób z którymi mogłabym wymieniać się listami. Chyba nie wiedziałabym o czym pisać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko fajnie tyle, że ja mam brzydki charakter pisma i listy to byłaby ostateczność. Uwielbiam dobę internetu i pismo jakie tu jest. :D
    Ale pomysł faktycznie fajny. Nawet nie wiedziałam, że są chętni na tego typu rzeczy. A koperty zrobiłaś przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy potrafiłabym od tak napisać do obcej osoby. Ale sama idea pisania listów bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisanie listów naprawdę wciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale super! chyba skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też się wciągnęłam w listy, piszę już od około pół roku i nie wyobrażam sobie teraz przestać. To takie wspaniałe uczucie, kiedy sprawdzasz skrzynkę i leży tam list napisany specjalnie dla ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uważam że list to lepsza forma komunikacji, dłuższa ale zdecydowanie przyjemniejsza :) Ten moment kiedy się czeka na odpowiedź, kiedy się pisze, wysyła, tworzy coś 'swojego' dla kogoś. Fajna sprawa i jak najbardziej jestem za tą opcją! ja nie piszę, ale niestety nie mam z kim..

    OdpowiedzUsuń
  10. Pisanie listów to bardzo fajna sprawa. Jest to dużo bardziej fajniejsze niż wysyłanie emaili. Przyznam się że ostatnio też zaczęłam pisać, ale są to prośby o autografy.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kiedyś próbowałam zacząć pisac listy, ale to jednak nie jest zajęcie dla mnie ... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pisałam listy z różnymi blogerami, ale obecnie brakuje mi czasu by przysiąść i coś napisać. Dlatego musiałam odłożyć korespondencję na bok :) myślę że to tego wrócę, bo to naprawdę rewelacyjne ale to dopiero za jakiś czas. Świetny poradnik :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  13. piszę listy z 2 osobami, a listy wędrują do Belgii i Niemiec do znajomych :)

    Pozdrawiam i życzę cudownego dnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja teraz niestety wysyłam i otrzymuję mało listów, ale uwielbiam w nich to, że są takie osobiste - charakter pisma, własnoręczne ozdoby, dodatki, nawet zapach albo odcisk ust... Po prostu magia. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie wysyłam żadnych listów teraz, ale w przeszłości miałam sporo zaprzyjaźnionych osób z Białorusi i wysyłaliśmy sobie info co u nas się dzieje. teraz niestety tylko został internet, bo tak wygodnie. Uważam, że rzeczywiście fajnie jest pisać listy, bo można ładnie je napisać, ale niestety ....

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba pora na nowych znajomych do pisania listów :D

    Pozdrawiam i życzę cudownego tygodnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  17. Uważam, że pisanie listów to naprawdę świetna sprawa - każde słowo jest przemyślane bo po jego napisaniu nie można go skasować, jak ma to miejsce na czatach w sieci :) No i mam wrażenie, że w ten sposób można lepiej wyrazić siebie :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  18. Coraz częściej piszemy do siebie przez internet, a moim zdaniem listy są o wiele lepszym rozwiązaniem. Wydaje mi się, że wtedy o wiele poważniej traktujemy naszą wiadomość i osobę, z którą piszemy :)

    Zapraszam na ROZDANIE

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię dostawać listy, ale jeszcze bardziej lubię je pisać :) Często piszę do najbliższych osób kiedy mi smutno i źle, ale nie wysyłam ich, tylko potem palę.. Jakoś tak mi lepiej na duszy się rozpisać, wylać swoje żale i emocje.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam dostawać kartki i listy... czasem piszemy do siebie z Przyjaciółką (o ile ma Ona czas). Przepiękna pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaka fajna sprawa, tak wielu z nas zapomina o tradycyjnych listach, a ja uwielbiam takie rzeczy. Ten szelest koperty i kartki - ma coś w sobie. Podziwiam osoby, które piszą tradycyjne listy, sama bardzo chętnie bym to robiła, ale sama nie wiem dlaczego tak nie robię :/


    https://bez-kropki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Listy posiadają swoją unikalną wartość, a ich zwolennicy zawsze się znajdą, czego jesteś dowodem.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.