Inni mają lepiej

     Czasem mam wrażenie, że inni mają lepiej. Mają lepsze życie, mnóstwo znajomych i tą pewność siebie, której ja nigdy nie miałam. Inni mają portfele wypchane banknotami i nieskazitelną urodę, którą wszyscy podziwiają, podczas gdy ja swemu wyglądowi mam wiele do zarzucenia. Pewnie znają mnóstwo języków, a na wakacjach bywają w kilku europejskich krajach. Za to moim szczytowym osiągnięciem jest odwiedzenie jakiegoś małego zakątka Polski. Znają perfekcyjnie język angielski, przy czym u mnie próba nawiązania kontaktu w tym języku kończy się przeciągłym "yyy...", a jakby tego było mało świetnie się uczą i mają mnóstwo znajomych. Inni mają lepiej, bo każdy podziwia ich urodę i inteligencję. Zazdroszczę takim ludziom i choć nie znam ich zbyt dobrze, dorabiam sobie swoją własną teorię, twierdząc, że wszystko mają w życiu idealne.

     
Mojemu życiu do ideału wiele brakuje i mam wrażenie, że patrząc z punktu obserwatora nie wygląda ono atrakcyjnie. Nudna dziewczyna, z nudną osobowością i charakterem. Nie wyróżniam się z pośród tłumu, nie mam dużej liczby koleżanek i imprez w swoim życiu. Mój byt opiera się na nauce, oglądaniu filmów i pisaniu listów. Bywają dni, w których prowadzę głębokie rozważania z koleżanką albo poczytam książkę. Czasem wyjdę ze znajomymi na kawę albo pizzę, a innym razem poleniuchuję sobie w domu. Moje życie jest stabilne, spokojne i mało ekscytujące.
     Jednak najczęściej bywa tak, że poznając kogoś coraz bardziej dowiaduję się, że jego życie nie przedstawia się tak kolorowo jakby się mogło wydawać, co powoduje u mnie spore zaskoczenie. Mimo, że ja widzę u tej osoby cechy, które sama chciałabym posiadać, ona zazdrości życia komuś innemu, osobie, która dla mnie jest mało znana lub nawet i mi. Zdarzyło się, że ludzie mi mówili czego mi zazdroszczą, a ja się na nich dziwnie patrzyłam, bo rzeczy, które wzbudzały u nich podziw, dla mnie nie były niczym niezwykłym. Wtedy próbuję się otrząsnąć i mówię do siebie w myślach "Czego ty innym zazdrościsz? Przecież twoje życie jest super!".
     Może moje życie nie jest idealne, ale jest moje i niczyje inne! Może nie mam mnóstwa przyjaciół, ale mam paru, tych najbardziej lojalnych i oddanych, którym mogę powiedzieć moje tajemnice, a także dzielić się swoimi sukcesami, a wspólnie pocieszać się po porażkach. Trwać razem i razem iść przez życie. Mam kogoś, dla kogo jestem najpiękniejsza i zawsze będzie mi to powtarzał. Mam kogoś, kto chętnie pójdzie ze mną na bilard lub zaproponuje sobotnie spotkanie. Mam swoje zainteresowania, które chcę coraz bardziej pogłębiać. Może nie jest tak radośnie i kolorowo, staram się docenić to co mam. Inni mają inaczej, niekoniecznie lepiej, niekoniecznie też gorzej, ale na pewno nie mają perfekcyjnego życia, bo takie po prostu nie istnieje. Więc zamiast zastanawiać sie jak to inni mają super, lepiej doceńmy to co my mamy. 

Tak, wiem, że dawno nie pisałam, ale muszę nad tym popracować.

25 komentarzy:

  1. Nikt nie ma idealnego życia, zawsze jest tak że komuś wydaje się że inni mają lepiej. Ale znowu ta osoba która (niby ma idealne lepsze życie to twierdzenie że ktoś inny ma lepiej) tak zawsze było, trzeba znaleźć własne szczęście i swoją drogę ;) jak to się mówi wszędzie jest dobrze tam gdzie nas nie ma. Trzeba się cieszyć i doceniać to co jest nawet drobiazgi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie zawsze mieli w zwyczaju porównywanie siebie z innymi, więc nie ma w tym nic dziwnego :P Szkoda tylko, że nie zauważają własnych zalet i tak łatwo popadają w kompleksy. Czasem trzeba na to spojrzeć z dystansem i po prostu wziąć życie w swoje ręce :P

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że moje życia z punktu obserwatora też mogłoby wydawać się nudne, ale ja przestałam przejmować się zdaniem innych. Nie warto udowadniać czegoś na siłę i wolę być sobą nawet tą 'nudną' ale sobą i wolę myśleć, że powinnam cieszyć się z tego co mam bo inni mają gorzej a nie że ktoś ma lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że każdy z nas czasami myśli, że inna soba ma lepiej, a dopiero jak tą osobę się głębiej poznaje okazuje się, że tylko z wierzchu tak wygląda.
    Nie ma osób perfekcyjnych i idealnych (całe szczęście) bo tak to bylibysmy normalnie robotami, którzy nie popełniają błędów, niczego nie muszą się uczyć, bo wszystko umieją.

    Najważniejsze to we wszystkim znaleźć "złoty środek", tzw, małe przyjemności, coś co daje człowiekowi radość i enegię, otaczać się dobrymi przyjaciółmi i cieszyć się z życia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już myślałam, że post skończy się tak smutno i pesymistycznie, a tu proszę! Idealne zakończenie ;)
    Każdy jest sam w sobie wyjątkowy, a wyznacznikiem tego wcale nie jest uroda, edukacja lub tłum przyjaciół. Każdy jest wyjątkowy na swój sposób- Ty również ! ;)
    Trzymaj się ciepło ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam podobnie - zazdrościłam innym ludziom, a potem szok: oni też mają swoje problemy. Oni też mają trudne momenty w życiu. Każdy jest człowiekiem, każdy ma swoje wady, zmartwienia, kłopoty. Życie nie jest idealne, chociaż może się tak wydawać na pierwszy rzut oka.
    Kiedy byłam mała, chciałam być jak moja popularna, pewna siebie koleżanka. Ale potem przywoływałam jakieś miłe wspomnienia i mówiłam sobie ,,gdybym była nią, nigdy bym tego nie przeżyła". Po dziecięcemu wyjaśniłam sobie, że tak naprawdę nie chciałabym być kimś innym. Dobrze mi w swojej skórze, wśród ludzi, których kocham, ze swoimi pasjami. Doceniam to, co mam, bo mam dużo. I chyba grunt to właśnie doceniać oraz starać się we wszystkim odnajdywać coś pięknego :)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba doceniać chwile oraz bardzieej wierzyć w siebie - długo o to walczyłam....

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również uważam, że absolutnie nikt nie ma idealnego życia, a jeśli nawet z pozoru tak to wygląda, to w głębi już tak nie jest. Ja cieszę się z tego co mam i myślę, że to jest naprawdę ważne - żeby czerpać radość z tego co się robi i kim się jest :)
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*


    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze tak jest, że zazdrościmy innym, ale właśnie przez to, że nie wiemy, jak ich życie wygląda "od kuchni". Sama mam tak, że wiem, że moje życie dalekie jest od ideału, czasami nawet za bardzo, ale jednak doceniam to, co mam, bo inni mają czasami gorzej, nawet jeśli wygląda to z daleka zupełnie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  10. tak tylko Ci się wydaje, że inni mają lepiej - każdy ma swoje problemy, o których nie mówi i po prostu w social media pokazują się w najlepszym świetle co może tworzyć przerysowany - idealny obraz danej osoby :) Także uszy do góry!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie, tak jak nikt nie jest idealny, tak i nikt nie ma idealnego życia. Mi też czasem się wydaje, że mogłabym inaczej/lepiej, ale może warto skupić się na tym co tu i teraz, na tym co lubimy i co sprawia nam przyjemność, i rozwijać się właśnie w tym, nie przejmując się co myślą inni.

    OdpowiedzUsuń
  12. każde życie jest indywidualne i piękne na swój własny sposób <3

    Pozdrawiam :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie patrzę na kogoś zawsze próbuje skupić się na sobie :)
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Najważniejsze, to doceniać to co się ma i być dumnym ze swojego życia. Niczego nie żałować, bo każdy z nas jest niepowtarzalny.
    Na dobrą sprawę każda osoba na świecie mogłaby komuś czegoś zazdrościć - ale po co? Lepiej nie spoglądać na innych, a zająć się sobą i swoim życiem, które przecież jest wspaniałe, bo jest Twoje, sama o nim decydujesz i piszesz swoją własną, niepowtarzalną historię. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No widzisz, czyli może to Ty jesteś tym normalnym i zdrowym szczęśliwcem, a reszta to tylko fatalne ofiary kultury wizerunku? Na zewnątrz wszystko spoko, maska wykreowana przez dobrą gadkę i social media, a w środku zahukany, nieradzący sobie z życiem człowieczek! Tak może być, gratuluję! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. często ludzie,którym zazdrościmy mają gorzej od nas,tylko potrafią to dobrze ukrywać. Najlepiej skupić się na własnym życiu i tak nad nim pracować,ulepszać,żeby było jak najlepsze. Sporo pracy,bo zawsze coś jeszcze można poprawić. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też tak mam, że patrzę na innych i wydaje mi się, że mają sto razy lepiej ode mnie, ale od jakiegoś czasu zaczęłam to moje życie bardziej doceniać. Miałam kilka takich sytuacji w przeszłości, gdzie musiałam się nieźle napracować na to, żeby było choćby przeciętnie i to chyba zmieniło moje podejście. A jestem też przekonana, że na pewno znalazłoby się mnóstwo rzeczy, których moglibyśmy Ci zazdrościć. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tam bardzo się cieszę, że mam takie, a nie inne życie. Pracuję na to, by było lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiesz, że myślałam podobnie na swój temat - zwykła dziewczyna, bez konkretnych zainteresowań z nudnym życiem... Ale przecież wcale nie jest tak do końca, jetem sobą, nikogo nie udaję, mam cudownego narzeczonego , przyjaciółki, kuzynki z którymi organizujemy różne wypady. Poznaję świat na swój sposób i to też jest piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak każdy, zazdrościłam innym i zazdroszczę nadal... a to dostał lepszą ocenę, a to ma ciekawsze życie, a to nie przeżywają co wieczór paniki "nieudolnego artysty" - bo się nie wyrabia...Może i faktycznie jestem tym zdziwaczałym "alternatywnym" człowiekiem o dość ciężkim charakterze (DŻIZAS ja się dziwie jak moi przyjaciele ze mną wytrzymują XD) i jeszcze gorszym poczuciu humoru, brakiem wyczucia i dobrego smaku...ale z drugiej strony...chyba siebie toleruję i mimo tych wszystkich wad- odpowiada mi to. :D
    Pozdrawiam Ż.

    OdpowiedzUsuń
  21. zawsze tak jest, a ja długo nie mogłam tego pojąć. każdy każdemu czegoś zazdrości i na dodatek wydaje mu się, że ta druga osoba ma idealne życie i niczego jej nie trzeba... czasem ciężko uwierzyć, że osoba, która w naszych oczach ma perfekcyjne życie tak naprawdę chciałaby się z nami zamienić - na przykład mieć prawdziwych przyjaciół.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety ale uczucie zazdrości znajdzie każdego ;/

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. trawa w ogródku sąsiada zawsze wydaje się zieleńsza. niestety...
    Trzeba nauczyć się doceniać to co posiadamy zamiast porównywać z tym co mają inni :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dokładnie. Szkoda czasu na zamartwianie się, że nie mamy tego, co inni.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.