Bullet journal - jak zacząć?

     No cóż, moja regularność, a raczej jej brak dalej pozostawia wiele do życzenia. Jednak tym razem zatrzymały mnie ważne sprawy na studiach, czyli sesja. Na szczęście dla mnie ona się już zakończyła, dzięki zwolnieniu z najtrudniejszego egzaminu w tym roku, a tym samym znalazłam czas na opowiedzenie o swoim nowym sposobie organizacji. Choć o bullet journal wspominałam przy ostatnim poście, dzisiaj chciałabym wiecej o nim opowiedziec.

Strona tytułowa mojego bullet jorunal
Co to jest bullet journal?
Został wymyślony przez Rydera Carrolla. Jest to system ogarnizacji, który może być po prostu wszystkim, listą rzeczy do zrobienia, pamietnikiem, notesem, czy kalendarzem.Pewnie nie jedna osoba zapyta: po co to, skoro są gotowe kalendarze? Otóż główna zaleta bujo to jego elastyczność, gdyż to my decydujemy co się w nim znajdzie. Wszystko prowadzone jest w formie papierowej, a jeśli chcecie się dowiedzieć więcej, zachęcam do przegladnięcia strony bulletjournal.com

Dla kogo jest lub nie jest bullet journal?
Nie oszukujmy się, ten system nie sprawdzi się u każdego. Myślę, że spodoba się on osobom, które nie mogą sobie znaleźć idealnego dla siebie plannera/ kalendarza i potrzebują czegoś dostosowanego idealnie do swoich potrzeb albo takim, którzy uważają, że aplikacje tego typu, są zdecydowanie nie dla nich. Z kolei osoby, które mają problem w regularnością bądź forma planowania na papierze do nich nie przemawia, nie będą z niego zadowolone.

Jak zacząć prowadzić?
Na samym początku jedyne co jest Ci potrzebne to notes i długopis. Nie musisz od razu mieć super zeszytu, wystarczy we weźmiesz taki najzwyklejszy, gładki, w kratkę, linię, czy jaki tylko chcesz, aby zobaczyć, czy ten system się w ogóle u Ciebie sprawdzi. Inwestowanie w zeszyty w kropki, naklejki, czy taśmy washi, radze wprowadzić wtedy, gdy się okaże, że bujo to właśnie to, czego szukasz. Jeśli nie chcesz rysować - nie musisz. Jeśli wolisz minimalizm - zrób swój bullet jorunal w takim klimacie, a przede wszystkim zastanów się czego oczekujesz od swojego notesu. Przejrzyj stare notatki, zastanów się co się w nich często powtarza, co chcesz wprowadzić do swojego życia, a co udoskonalić. Pomyśl nad swoimi celami, a także nad tym, jakie obszary mogą Ci się okazać niezbędne w organizacji.

Gdzie szukać inspiracji?
 Dużo osób używa do tego celu pinterest, a ja jeszcze polecę grupę  na facebooku Bullet Journal Polska, gdzie można na prawdę wiele ciekawych pomysłów podpatrzyć u innych.

Teraz już wiesz jak zacząć prowadzić bullet jorunal. Weź zeszyt, długopis, kredki i do dzieła! Zdradze wam, że planuję napisać kolejny post o tej tematyce, w którym opowiem jak wygląda mój bujo.

4 komentarze:

  1. Mi nie jest potrzebny jedynie co zapisuje to wydatki :) i wystarcza mi zwykly notes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tym wiele dobrego, ale jakoś wciąż nie mogę się przekonac. Chyba jednak wolałabym ten planer.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym kalendarzu/dzienniczku wiele dobrego, naprawdę same pozytywne słowa. Niestety ilekroć bym się za niego nie zabrała, zawsze mi to nie wychodzi. Wygląda na to że nie dla mnie jest planowanie i organizacja. Nie jest to raczej zaleta, ale nie okłamię sama siebie :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasia Chudziak15 lut 2018, 13:11:00

    A ja pierwszy raz słyszę! Bardzo fajna sprawa, zaraz zajrzę na grupę na fb :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.